Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde değeri olan , kudret, tasarruf ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına şayeste ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakarak;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değmeseletirilmesi amaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asıl öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler dâhilin birdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değmeseleebilir, lakin sürecin doğbeyı değmeselemez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birkötü filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, insanoğlu dâhilin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kadar mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzenek olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, sınav meyveları kadar mergup davranış değmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.