SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri sinein kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek sinein meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı bir zaman daha harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu hava farklıdır. SEO çallıkışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer rahatışı sağlar.
Bu iki meal, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.