Logo nedir? Lügat mazmunı olarak ana önlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde canlılık gösteren davranışletmelerin ekseriya logoları kolü temaşa paha. Ama birden bir küme kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolaylık anlaşılır, yazıırlanması kolaylık, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük zarar verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine amelî olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ bile dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu veri çok önemlidir.